Radiointervju

Idag på förmiddagen blev jag och vår 1-åring Vanessa intervjuad i radio av underbara Anne Teir-Siltanen från Yle. Jag känner personligen Anne sedan tidigare då hon tävlingsred och var mycket på samma tävlingar som mig, vi tränade även en hel del tillsammans en tid.

Intervjun handlade om barnfamiljer och diabetes typ 1. Jag blev då intervjuad för att jag har diabetes och för att jag har barn. Alltid lika roligt då diabetes får uppmärksamhet i radio. Så viktigt!

Detta sänds lördagen den 28.2 ca kl. 9.03 efter 9.00 nyheterna i Yles radioprogram familjeliv. Påminner er sen närmare också! Går ju även att lyssna sen via webben.

Hon ville ju också intervjua en barnfamilj där barnet själv har diabetes och där tipsade jag förstås om Malin och hennes familj där deras 6-åriga son har diabetes. Ska bli roligt att höra deras intervju sen 🙂

Vanessa kommer ni nog också att höra lite granna av 😉

WP_20150206_041

Vår underbara älskade busiga 1-åring, men busig med glimten i ögat, alltid 🙂

WP_20150206_035 WP_20150206_036

Den BÄSTA och mest ÄKTA KÄRLEKEN man kan ha i sitt liv ❤

Efter lunchen borde jag egentligen ha suttit och jobbat vid datorn. Men när det är sånthär väder kan man verkligen inte sitta inne. SÅ det blev en skön promenad i solen.

WP_20150206_055

Ha en underbar fredag alla 🙂

Lämna en kommentar