Underbara Astrid Lindgren

Denna måndag förmiddag tyckte jag det passade bra med några kloka citat av underbara Astrid Lindgren.

Jag är så glad över att alla hennes sagor, filmer och figurer fanns i min barndom. Fredrik gillar många av dem också. Så vi gillar extra mycket att vi får ge det vidare till Vanessa. Länge leve Astrid Lindgrens sagor.

Vad vore vår barndom utan Pippi, Madicken, Emil, Lotta på Bråkmakargatan, Barnen i Bullerbyn, Bröderna Lejonhjärta osv.

Detta citat är kanske det mesta kända av henne och ett som jag gillar mycket.

astrid-lindgren

Och detta är väl bara så sant!

astrid-lindgren-citat_207126387

Det finns ju mängder med bra citat och underbara texter. Men idag väljer jag två som kloka Pippi sa.

Citat_Pippi_L_ngstrump pippi

Pippi, hon vet hon 🙂

Ha en trevlig måndag!

Kram Suzzie

Lämna en kommentar